فریضه ی خاموش...
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
فریضه ی خاموش...
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیاصول عقاید شیعه::.فریضه ی خاموش...

تعداد بازدید : 201
نویسنده پیام
moude49 آفلاین
کاربر فعال::.

ارسال‌ها : 138
عضويت : 6 /5 /1391
تشکر ها: 66
تشکر شده : 129
فریضه ی خاموش...

درسته که امر به معروف و نهی از منکر مراتبی داره و شرایطی و خیلی هم مهم هست که هم شرایط روبدونیم و طبق مراتب مختلف عمل کنیم ولی ما نباید با این دلیل که تذکر ما سودی نداره از زیر بار این مسئولیت شونه خالی کنیم ( چیزی که متاسفانه بین مردم خصوصا مذهبی ها خیلی رواج داره) باید سعی کنیم طبق همون شرایط و مراتب یه قدم کوچیک برداریم ما وظیفه خودمون رو انجام میدیم و نتیجه با خداست و مطمئن باشید همین یه جمله کوتاه ما خیلی میتونه تاثیر داشته باشه 

پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم :خداوند عز و جل از مؤمن ضعیفى كه دین ندارد نفرت دارد . عرض شد : مؤمنى كه دین ندارد كیست ؟

فرمود : كسى كه نهى از منكر نمى ‏كند نهی از منکر لسانی جایز ، واجب و وظیفه همه است و در هیچ شرایطی ساقط نمی شود (امام خامنه ای)

چرا كسانى از گفتن ابا مى‏كنند؟ یك عده بر اثر ضعف نفس از گفتن ابا مى‏كنند، یك عده هم خیال مى‏كنند كه گفتن فایده‏یى ندارد؛ باید با دست جلو بروند! نه، زبان از دست خیلى مهم‏تر است. امر به معروف و نهى از منكر را اقامه كنید؛ نگذارید در جوامع جوان چه در مدرسه ‏ها، و چه در دانشگاهها كار به فساد بكشد. این مراكز براى دشمن هدف است. بدانید كه نسل جوان این جامعه و این ایران اسلامى زنده است؛ دشمن هم این را بداند. با بودن شما جوانان مؤمن، حجت بر ما تمام است.

جوانان در محیط خودشان، امر به‏ معروف‏ و نهى از منكر كنند. چرا این واجب امر به‏ معروف‏، امر به كارهاى خوب در جامعه‏ى اسلامى هنوز اقامه نشده است؟ نگویید به من چه؛ او هم نمى‏تواند بگوید به تو چه؛ اگر هم گفت، شما اعتنا نكنید. بعضى خیال مى‏كنند تا منكرى دیده شد، باید با مشت به سراغش بروند! نه، ما سلاحى داریم كه از مشت كارگرتر است. آن چیست؟ سلاح زبان. زبان از مشت خیلى كارگرتر و نافذتر و مؤثرتر است؛ مشت كارى نمى‏كند.

البته من عرض می کنم – قبلاً هم گفته ام – در جامعه اسلامی ، تکلیف عامه مردم امر به معروف و نهی از منکر با لسان است ؛ با زبان . اگر کار به برخورد بکشد ، آن دیگر تکلیف مسئولین است. آنها باید وارد شوند. اما امر به معروف و نهی از منکر زبانی ، مهمتر است. چیزی که جامعه را اصلاح می کند ، همین نهی از منکر زبانی است. آن آدم بد کار ، آن آدم خلافکار ، آن آدمی که اشاعه فحشا می کند،آن آدمی که قبح گناه را از جامعه می خواهد ببرد، مردم باید به او بگویند. ۱۰ نفر ،۱۰۰ نفر ، ۱۰۰۰ نفر! افکار عمومی روی وجود و ذهن او باید سنگینی کند. این، شکننده ترین چیزهاست.

(بیانات رهبر در جمع دانشجویان)


امضای کاربر :
علامه امینی فرمودند:

هر کس که در انتهای صلوات ذکر ((وعجل فرجهم )) را بگوید من او را در

ثواب نوشتن کتاب الغدیر شریک می کنم.
پنجشنبه 27 مهر 1391 - 15:28
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده: 1 کاربر از moude49 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: aghile &
aghile آفلاین
کاربر فعال::.

ارسال‌ها : 59
عضويت : 8 /5 /1391
تشکرها : 65
تشکر شده : 52
پاسخ : 1 RE فریضه ی خاموش... :

خیلی خوب بود.تشکر.

من میگم باید بعضی وقتا به خودمونم امر ب معروف و نهی از منکر رو با صدای بلند بگیم تا شاید اونجایی ک باید جلوی کار بد خود و دیگری رو بتونیم بگیریم


امضای کاربر :
دل من پشت سرت کاسۀ آبی شد و ریخت
کی شود پیش قدمهای تو اسپند شوم
التماس دعای فرج
یا علی
سه شنبه 16 آبان 1391 - 22:14
ارسال پیام وب کاربر نقل قول تشکر گزارش

تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ