loading...
آخرالزمان
آخرین ارسال های انجمن
فاطمه بازدید : 434 شنبه 19 مرداد 1392 نظرات (0)

مشرق ، فيلم «اورشليم؛ شمارش معكوس» بهكارگرداني «هارلرد كرانك» براساس كتابي تحت همين عنوان به قلم«جان هگي» به تصوير درآمده كه با حمايت لابي آي پك چاپ و در سراسر آمريكاي شماليمنتشر شده است. 
اين لابي صهيونيستي به فاصله كوتاهي از انتشار اين كتاب، برگردانيسينمايي از آن ساخته است. نكته جالب اين است كه اين فيلم با وجود اكراني مهجور بهجاي آنكه در شبكه نمايش خانگي ساخته شود، كمپاني سازنده بدون دريافت حق كپي رايتآن را به تمام شبكه هاي تلويزيوني اروپايي و آمريكايي جهان واگذار كرده است.
كليت داستان فيلم- كتاب «اورشليم؛ شمارش معكوس» درباره گروهي ازمسلمانان ايراني موسوم به گروه «هفت شگفت انگيز» است كه مي خواهند با بمب گذاري درخاك آمريكا، اين كشور را نابود كنند. 

اين گروه در جاي جاي آمريكا خانه هاي تيمي تشكيل داده اند و از قضاهمسايه كناري خانه تيمي مركزي اين گروه يك فعال حقوق بشر و دموكراسي و در عين حالبسيار معتقد به مسيحيت و پيش بيني نوسترادموس است كه اغلب اوقات خود را به خواندنانجيل مي گذراند.
به موازات اين ماجرا، سازمان هاي جاسوسي آمريكا كشف كرده اند كه ايرانو روسيه تصميم دارند تا با بمب هاي اتمي خود، آمريكا و به تبع آن اسرائيل را نابودكنند. در همين حين در آمريكا بمب گذاري هايي درحال اتفاق است. در اين اوضاع، سازمان اف بي آي نمي تواند سرنخي از اين ماجرا به دستآورد، اما فعال حقوق بشر كه در همسايگي تروريست ها زندگي مي كند با كنجكاوي تمامسعي مي كند كه وارد خانه تيمي شود و پليس را از اين رويداد مطلع سازد. طبق همين توهمات رسانه اي در اين فيلم، همين گروه تروريست كه منتسب بهايران نمايش داده مي شود، موفق شده نماينده اسرائيل را در خاك آمريكا از ميان برد،از طرفي ديگر فعال حقوق بشر با پليس تماس مي گيرد و موفق به متوقف كردن تروريست هامي شود.
مذاكرات ايران و گروه1+5فيلم با چند حادثه سطحي مثل به هم ريختگي شهر با مدل آخرالزماني آغازمي شود. داستان به رويدادهاي كنوني بازمي گردد كهگروه «پنج به علاوه يك» بر سر فناوري هسته اي صلح آميز ايران به مذاكره نشسته اند،در فيلم نشان داده مي شود كه اسرائيل و آمريكا خواهان صلح هستند و درحين همينمذاكرات، زماني كه نماينده اسرائيل به آمريكا آمده است.نيروهاي مشترك روسي و ايراني هفت بمب اتمي را براي انفجار به ايالاتمتحده آورده اند تا در نقاط مختلف آمريكا آنها را منفجر كنند تا هنگامي كه آمريكا درگيراين موضوع است، روسيه و ايران اقدام به حذف اسرائيل از روي كره زمين كنند؛ «نابودياسرائيل» در واقع به نوعي، دغدغه اصلي اين فيلم به شمار مي رود.
درام فيلم دقيقاً از جايي آغاز مي شود كه «آرلين راكول» قاچاقچي آمريكايي، هفت شگفت انگيز (هفت بمب اتمي) را به آمريكا آوردهاست و مي خواهد اين موضوع را با مأموران اف بي آي در ميان بگذارد، اما در ابتداي اينملاقات توسط يكي از اعضاي گروه عمليات هفت شگفت انگيز- دين تانر- كشته مي شود. امادافتري (مأمور اف بي آي) كه درحال مذاكره با راكول است موفق مي شود «دين تانر» رادستگير كند. در بخش بعدي «جك» نماينده سيا و ايو نماينده اف بي آي درباره نيك ودين تانر با فرد هدف رابطه شان كه از نيروهاي سابق سيا است ديدار مي كنند. پدر«ايو» يكي از سران سيا به شمار مي رود و در واقعيكي از افرادي است كه جهت جدال براي برهم زدن معادله هاي آخرالزماني در قالب جنگدولت ها تلاش مي كند.از طرفي ديگر داده هاي خود فيلم به مخاطب غربي مي خواهد القا كند كهاگر مذاكرات به نتيجه نرسد اسرائيل نابود خواهد شد.بخش بعدي اين درام مغشوش به بازجويي از نيك ترنر مرتبط مي شود. اوخواهري دارد كه در ويرجينا زندگي مي كند و اف بي آي مي خواهد از طريق خواهرشاطلاعاتي درباره وي به دست آورد، اما برادر ترنر براي اينكه اطلاعاتي نصيب اف بيآي نشود خواهرش را به قتل مي رساند.در اين بخش با همين اشاره به قتل خواهر، فيلم مي خواهد نشان دهدتروريست ها براي رسيدن به مقصود حتي به بستگان و اطرافيان خود نيز رحم نمي كنند وتأثير اسلام را به صورتي انحرافي و به عنوان خطر تروريسم نمايش مي دهد. فيلمي كه با تصوير سازي مغشوش درنظر مردم آمريكا سعي مي كند خطر ايرانهراسي و اسلام هراسي را تركيب كند و اغلب حاميان اسلام را افرادي تروريست نشان دهدو حتي سران بلندپايه سيا را تحت تأثير آرماگدونيسم ايراني نمايش مي دهد.
در بخشي از فيلم، دافتري و ايو دو مامور اف بي آي براي بازگشايي اينپرونده به سراغ دوست راكول مي روند و متوجه ورود هفت بمب اتمي به داخل خاك آمريكامي شوند. سخنان نماينده اسرائيل در بخش هايي از فيلمگنجانده شده است.
اين نماينده از طريق رسانه هاي گروهي با مردم آمريكا دغدغه هايش را درميان مي گذارد، اشارات حاشيه اي اما پررنگ در سخنان نماينده اسرائيل در نوع خود نيازبه تامل بيشتري دارد. او در اين سخنان حاشيه اي به بخشي از تاريخ اشغال فلسطين مي پردازد ومي گويد اسرائيل هر زمان از مواضع خود عقب نشيني كرده است دچار مشكل شده و بهموضوع صلح 1948 اشاره مي كند. اشاره «نماينده خيالي دراين فيلم به عقب نشينياشغالگران در برابر مصر بر مي گردد كه عامل تضعيف اسراييل شده است. وي دراين سخنان مي گويد، زماني كه در زمان ريگان از لبنان عقب نشينيكرده اند، حزب الله تشكل شد و زماني كه نيروهاي اسرائيلي غزه را ترك كردند حماس بهوجود آمد. درحاشيه اين سخنان كه به صورت برجسته ايتصوير مي شود، وي عقيده اي كفرآميز را بر زبان مي آورد و مي گويد «اسرائيل 3500سال است كه با مديريت و نظارت خداوند اداره مي شود» و ماجراي اشغالگري در قالب شركآميزش به خداوند نسبت داده مي شود.
آنچه در اين فيلم، تحت عنوان مذاكره با ايران مطرح مي شود به شكل خاصيبا طعنه و كاملا دو پهلو است. ضمن اينكه از داده هاي فيلم مي توان دريافت رسماراجع به مواضع اسرائيل درباره مذاكرات اتمي ايران صحبت مي شود. اين فيلم با اين ذهنيت سازي غلط در نهايت به يك جمع بندي ايدئولوژيكمي رسد كه فوق العاده مضحك است.
در بخش هاي ديگري از فيلم، «ايو» به عنوان نماينده اف بي اي در «لانگلي» ويرجينا «جك» را ملاقات مي كند و از تهديدهاي جاسوسي اخير دين و نيكمي گويد، اما جك منطق و استدلال هاي او را زير سوال مي برد. 



دو مامور اف بي آي به دوست آرلين رجوع مي كنند و او به آن ها مي گويدكه ايران و روسيه تمدن بشري و نظم نوين جهاني را تهديد مي كنند؛ روسيه چندين بمباتمي ساخته است كه اين بمب ها بايد درخاك ايالات متحده منفجر شوند، دانشمندان روسبا همكاري ايران دست به چنين اقدامي زده اند و آرلين راكول كلاهك هاي اتمي را بهآمريكا قاچاق مي كند، اما همان طور كه پيش از اين توضيح داده شد توسط «تانر»، يكي از اعضاي گروه عمليات «هفت شگفت انگيز» به قتل مي رسد.
اشاره اي به بحران اقتصادي غرب
آنچه در متن فحوايي فيلم غالب شده، دروغ بزرگ براي ذهنيت سازي عليهبرنامه اتمي ايران است. دوست راكول به دو مامور اف بي آي مي گويد هدف از انفجاراتمي توسط روسيه و ايران تصوير افزايش بي ثباتي اقتصادي است، در صورتي كه جهانيان بدينامر آگاه هستند كه ايالات متحده از تابستان 2008 غوطه ور در اقيانوسي از ورشكستگياقتصادي است.
اما مهمترين اتهامي كه اين فيلم به «نظام مقدس» مي زند، اتهام گسترشهرج و مرج تروريستي است. آنچه دائما در اين فيلم به مخاطب القا مي شود اين است كهتنها كشور دوست آمريكا يعني اسرائيل هم نمي تواند از اين هجمه تروريستي كه از جانبايران و روسيه عليه آمريكا صورت مي پذيرد بگريزد. فيلم مدعي مي شود كه اين به دليل سياست هاي متعادلي كه ايالات متحدهدر پيش گرفته قدرت حمايتي اسرائيل كاسته شده است. دراين فيلم اسرائيل دائما تنهاكشور حامي و دوست آمريكا معرفي مي شود و پيش بيني مي كند كه آرماگدونيسم مطروحه دراين فيلم قرار است ميان دو قطب روسيه- ايران و آمريكا- اسرائيل اتفاق افتد.
مسدود شدن تنگه هرمزحتي در فيلم اين موضوع مطرح مي شود كه قرار است دو ناو روسي مستقر درخليج فارس تنگه هرمز را مسدود كنند. در بخشي از ديالوگ هاي فيلم دوست قاچاقچي، «آرلين راكول» كه خود نيز به اين شغل دچار است مثل يك راهبر سياسي بهدو مأمور اف بي آي مي گويد كه نظم نوين جهاني در خطر است و ايران و روسيه اين نظمرا بر هم خواهند زد؛ اين موضوع به طور مكرر در قالب ديالوگ هايي كه ميان دوكاراكتر رد و بدل مي گردد تأكيد مي شود.
پندارهاي آرماگدوني فيلم
در ادامه پروژه ايران هراسي اين فيلم به گمانه سازي جعلي ديگري پي ميبريم؛ برخي عوامل سيا بروي مكاشفات يوحنا و پيش بيني هاي انجيل تحقيق كرده اند وبه نتايج عجيب و غريبي رسيده اند كه آرماگدون به زودي محقق خواهد شد. از طرفي ديگر،تئوري پيچيده ديگري را به تركيب آرماگدوني فيلم مي افزايند. البته در اين فيلم خبري از مكاشفات يوحنا و يا به ثمر نشستن پيشگوييهاي نوسترداموس نيست، سناريوي تازه اي كه اين فيلم مطرح مي كند «سناريوي جنگايزيكيل» است. اين سناريوي جديد درباره پيشگويي هاي منتسب به حزقيل پيامبر (درزبان فارسي يزقل تلفظ مي شود) است. در واقع تئوري دروغيني كه به اين پيامبر قوميهود منتسب مي شود دروغ بزرگ اين فيلم برشمرده مي شود. بر اساس پيش بيني هاي دروغيني كه به اين پيامبر نسبت مي دهند، «حزقيل»پيامبر، اتفاقات اخير جهان را قرن ها قبل و به درستي پيش بيني كرده است.
براساس آنچه در اصل اقتباسي اين كتاب طرح مي شود، حزقيل پيامبرپيشگويي كرده است كه دو قوم پارس (ايرانيان) و قوم گاگ يا راش (روسيه فعلي) بايكديگر متحد مي شوند تا اسرائيل را نابود كنند.
تئوري تراشي در اين فيلم بدين گونه است كه يك تقابل سياسي را بهپيامبري از قوم يهود منتسب مي كند و به اين توهم «ايران هراسي» صهيونيست ها تقدسيالهي مي بخشد. در صورتي كه قوم يهود- نه جريان صهيون- توسط يك پادشاه ايراني حمايتهاي فراواني شده است و خودشان نيز به اين مسئله اذعان دارند، حال چطور شده كهپيامبري الهي كه ثمره حضورش در تاريخ قوم يهود به دليل حمايت هاي قوم پارس بوده،يك دعواي آخرالزماني را بتواند پيش بيني كند؟ البته در تئوري اين فيلم سعي شده كه جعليات شبه نوستراداموسي را به يكپيامبر الهي منتسب كنند .اين فيلم يك خط داستاني دارد كه به توهم تروريسم سازي به شيوهآمريكايي دامن مي زند.از طرفي ديگر دو سيره منتسب به اديان الهي به صورت جعلي، منطبق باآموزه هاي مسيحي- يهودي در درام اين فيلم لحاظ شده است و از تركيب اين جعليات شبهديني كه به مسيحيت و يهوديت منتسب مي شود واژه اي بكار مي رود كه اغلب از آن بانام «سناريوي ايزيكيل» و يا «انقلاب خدا» ياد ميشود.
در دنباله درام اين فيلم پي خواهيم برد كه «اف بي آي» هيچ اطلاعاتموثقي در دست ندارد كه سلاح هسته اي به آمريكا وارد شده است. ايو و همكارش دافتري به دنبال اين پرونده هستند و حين اين تحقيقات ودر بخش هاي مهم فيلم از زبان پدر ايو (كه يك مقام بلند پايه سيا است) مي شنويمتئوري «انقلاب خدا» (نعوذبالله) استخراج شده از انجيل، در حال اتفاق است. در اين فيلم، انقلاب خدا، سناريوي ايزيكيل و پيشگويي هاي حزقيل همه بهصورت تئوري وار در كنار هم مطرح مي شود.
آنچه در قالب ديالوگ هاي اين فيلم و كتاب طرح مي شود، واژه به واژهعليه ايران سناريوسازي مي كند.به عنوان مثال در فيلم مي بينيم كه سازمان سيا در مهر تروريست هايمدعايي فيلم منفعل عمل مي كند، اما يك گروه از داخل اين سازمان تلاش مي كنند تا ازطريق پيشگويي هاي انجيل يوحنا، وقايع خاورميانه را تحليل كنند، و به مخاطب ديكتهنمايند.حيات اورشليم وابستگي عميقي با امنيت و پايداري آمريكايي دارد. درسناريوي انقلاب خدا قرار استميليون ها نفر كشته شوند، آخرالزماني با نابودي آمريكا و اسرائيل رقم مي خورد درصورتي كه در گره گشايي انتهايي دقيقاً مثل سريال «جريكو» متوجه ميشويم ورود سلاح هاي هسته اي و برنامه ريزي اين عمليات توسط سيا انجام شده، اماادبيات ايران هراسي اين تلقي را در مخاطب ايجاد مي كند كه نظام مقدس محور تمامتوطئه هاست. 
اين فيلم براساس كتابي از جان هگي ساخته شده است. هگي و ديويد مايكلفيليپس نگارش فيلمنامه اين اثر رابرعهده داشته اند. هگي به عنوان يكي از چهره هاي سرشناس «آي پك» شناخته مي شود كه دربارهآخرالزمان و تقابل اسرائيل و ايران چندين كتاب منتشر كرده است و جزو افرادي بهشمار مي رود كه از حاميان جنگ اسرائيل و آمريكا عليه ايران است. اگر به عكس هاي هگي در اين صفحه و جلد تمام كتاب هايش دقت كنيم پي بههويت افراطي و ضدايراني وي خواهيم برد. 
او با ديدگاه «آمريكا: پاسدار صلح جهاني» مجموعه كتاب هايش را بهنگارش درآورده است. آمريكايي ها در مجموعه كتاب هاي او افراد شسته و رفته و خوش تيپيهستند كه آمادگي انجام هر كاري براي برقراري صلح در كره زمين را دارند. توليد چنينفيلم هايي در راستاي دامن زدن به احساسات ضدايراني است. 
اين همان هدفي است كه سازندگان فيلم در پي آن هستند تا نگرش جهانيانرا نسبت به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و برنامه هسته اي صلح آميزش تخريب كنند. 
اگر تا ديروز تروريست هاي اغلب آثار هاليوودي عرب زبان بودند، امروزبا توليد فيلم هايي چون «اورشليم؛ شمارش معكوس» تروريست ها فارسي صحبت مي كنند وعكس محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران بر در و ديوار خانه آنها در كنار نام مقدسالله ديده مي شود. آيا اين يك توهين نهادينه شده و فرهنگي در مجموعه هاليوود نيست؟

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    آیا از عملکرد سایت و موضوعات راضی هستید؟
    بیشترین مطالب درباره چی باشن؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 413
  • کل نظرات : 189
  • افراد آنلاین : 42
  • تعداد اعضا : 141
  • آی پی امروز : 269
  • آی پی دیروز : 84
  • بازدید امروز : 463
  • باردید دیروز : 146
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,218
  • بازدید ماه : 1,218
  • بازدید سال : 58,685
  • بازدید کلی : 598,833