loading...
آخرالزمان
آخرین ارسال های انجمن
فاطمه بازدید : 447 یکشنبه 17 شهریور 1392 نظرات (0)
(بسم الله الرحمن الرحیم)

استاد دانشگاه تهران گفت: در عصر حاضر اهانتهای بسیاری علیه ملائک مقرب خداوند و حضرت جبرئیل(ع) شده و فرشتگان با زشتترین چهره در سینمای غرب به تصویر کشیده شدهاند.






حسن عباسی در ششمین همایش اندیشههای آسمانی در مشهد گفت: امروزه مسجد نمادی از مکانهای حیاتبخش است و به انسان روح میبخشد.

مدیر اندیشکده یقین ادامه داد: مسجد میتواند جنبش اصالت در تمدنسازی بشر باشد و در ظهور امام زمان (عج) نقش اساسی دارد، همانطور که امام خمینی فرمودند: «مسجد سنگر است حفظ این سنگر مهم میباشد».

استاد دانشگاه تهران دلیل مشکلات امروز جامعه را دوری از مساجد و کارکردهای اصلی آن عنوان کرد و افزود: مردم با قلبهای خود ایران را محمل انقلاب اسلامی ساختند و این انقلاب حاصل معرفت و اعتقاد دینی مردم است و مسجد کانون جامعه اسلامی است.

عباسی به پیوستهای ایمان در دین اسلام و تفاوت آن با مسحیت و یهودیت اشاره کرد و افزود: در ادیان یهود و مسیحیت مبحث ایمان به خدا مطرح است که این مضمون، لازم ولی ناقص است، در اسلام ایمان به خدا، ایمان به غیب، ایمان به ملائکه، ایمان به انبیا و ایمان به آخرت از جمله این بایستگیهای پیوست است.

وی اظهار داشت: بیتوجهی به مفاهیم والایی مانند ایمان به خدا، رسالت انبیا و روز جزا، مشکلات فرهنگی و ناهنجاریهای اجتماعی بسیاری در جامعه به همراه دارد بهطوریکه این جامعه عاقبت خوبی نخواهد داشت.

مدیر مرکز دکترینال در ادامه به تخریب هدفدار وجهه اسلام در منطقه توسط مزدوران صهیونیست و آمریکا اشاره کرد و ادامه داد:کسانی که امروز انسانهای بیگناه در سوریه، افغانستان، پاکستان، ترکیه و عراق و مصر را به نام اسلام به قتل میرسانند، درپی ناکارآمد جلوه دادن اسلام شیعی و تخریب چهره اسلام هستند.

وی به تحولات ترکیه و گروههای اسلامگرا در این کشور اشاره کرد و گفت: امروزه تجلی اسلام در ترکیه لائیک تنها با پوشش روسری همسر یکی از دولتمردان بروز دارد وگرنه رفتارشان منطبق با اسلام آمریکایی است.

استاد دانشگاه تهران یادآوری کرد که ۱۰ سال است از حکومت اسلامگرای ترکیه میگذرد و از آنجایی که هیچ عالمی پشت سر این حکومت نیست در حال حاضر خود یکی از گردانندگان ناامنی و آشوب در منطقه هستند و بهترین رابطه را با عربستان و اسرائیل دارند و میخواهند اسلام موجود در ایران و لبنان را ناکارآمد نشان دهند.

وی به ایمان به کتاب و آیات الهی و همچنین ایمان به ملائکه اشاره کرد و آن را مهم دانست و اظهار تاسف کرد که در عصر حاضر اهانتهای بسیاری علیه ملائک مقرب خداوند و حضرت جبرئیل (ع) شده و فرشتگان با زشتترین چهره در سینمای غرب به تصویر کشیده شدهاند.

مدیر اندیشکده یقین همچنین از اهانت به پیامبر (ص) در فیلمهای سینمایی اشاره کرد و افزود: جای تاسف دارد پخش انیمیشن پاندای کونگفوکار با قالب انمیشین و تصویریسازی مناسب ساخته شده و شما میتوانید در بیشتر فروشگاههای کشور هم آن را بیابید درحالیکه در بخشی از این فیلم به حضرت موسی (ع) اهانت شده است و کودکان ما این نوع اهانتها را میبینند و آن وقت انتظار داریم فرزندان ما دیندار و با تقوا باشند.

وی تاکید کرد: معارف دین و مفاهیمی مانند حق و باطل باید به وسیله تصویر به نسل امروز شناسانده شود؛ همانطورکه به زبان تصویر سعی در تخریب اسلام دارند.

عباسی همچنین با اشاره به هشدارهای برخی از مراجع، شیوه بخشی از سیستم اقتصادی بانکها را ربا خواند و افزود: این قضیه با ایمان منافات دارد که اگر با این قضیه جدی برخورد نشود به مبانی اعتقادی و فکری خود پشت کردهایم.

وی دراین باره توضیح داد: دلیل شکست اقتصادی در بانکهای اروپایی همین ربا بوده و این نوع از بانکداری در برخی ساختارهای بانکی ما نیز گاهی به چشم میخورد.

استاد دانشگاه تهران، دلیل شکست انقلاب مصر را فقدان اصل امامت خواند و خاطرنشان کرد: بسیاری از مبارزان انقلاب اسلامی مانند شهید چمران و شهید نواب صفوی راه و رسم مبارزه را از اخوان الملسمین یاد گرفتند و افسوس که اخوان المسلمین بعد از ۹۰ سال از به قدرت رسیدن در طول یک سال شکست خوردند که این به دلیل عدم شناخت اصل امامت بود.

وی در بخشی دیگری از سخنانش به عدم شناخت نظام پزشکی از مبحث روح در اسلام و فقدان روانشناسی دینی یا روانپزشکی مبتنی بر اسلام اشاره کرد و افزود: ترجمه غلط از روانشناسی در ایران و کپیداری نگاه غربی به کالبدشناسی رفتار افراد منجر شده بهطوریکه در دفاتر روانشناسی از افراد میخواهند اعتراف به گناه کنند در صورتی که این با ستار العیوب بودن خدا مغایرت دارد.

عباسی، اسلام حقیقی را مشتمل بر پشتیبانی از پنج اصل اساسی برشمرد و گفت: امروزه مسلمانان در صورتی موفق خواهند شد که پشتیبان ولایت فقیه به عنوان یک رکن حیاتی باشند وگرنه مانند مصر شکست میخورند.

وی افزود: اخوان المسلمین شکست خورد چراکه با دست دادن با استکبار جهانی و عربستان سعودی باعث ناآرامی و آتشافروزی در منطقه شدند و تا به امروز حدود ۱۸۵ هزار انسان بیگناه در سوریه کشته و همچنین در خود مصر شیعیان بسیاری قتل عام شدند. 


منبع : فارس
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    آیا از عملکرد سایت و موضوعات راضی هستید؟
    بیشترین مطالب درباره چی باشن؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 413
  • کل نظرات : 189
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 141
  • آی پی امروز : 165
  • آی پی دیروز : 176
  • بازدید امروز : 389
  • باردید دیروز : 424
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 2,981
  • بازدید ماه : 8,261
  • بازدید سال : 42,901
  • بازدید کلی : 583,049