loading...
آخرالزمان
آخرین ارسال های انجمن
فاطمه بازدید : 338 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)

مستی ای از این جنگ چشیدم که نمی‌تواند هیچ چیز جای آنرا پر کند...خوشحالم با نسلی ارتباط برقرار می‌کنم که آن دوران را درک نکرده اند

به گزارش خبرنگار اعزامی مصاف، دیروز شنبه سوم اسفند 1392 به همت بسیج دانشجویی، فیلم ارزنده "چ"به کارگردانی "ابراهیم حاتمی کیا"در سالن مجتمع 13 آبان به اکران خصوصی درآمد.


پس از پایان نمایش فیلم  ابراهیم حاتمی کیا و جمعی از دوستان و همرزمان شهید چمران و شهید وصالی به جمع مردم پیوستند.
در ابتدا آقای کاظمی (نویسنده کتاب" کوچه نقاش ها" وهمرزم شهید چمران) چندکلامی درباره فیلم های حاتمی کیا و تقدیر از آنها چنین گفت: "ابراهیم در دل خانواده شهدا جا دارد نه بین هنرمندانی که جناب مشایخی از آنها به زبان ما انتقاد کرد."
وی افزود: " ما منتظر این هستیم که کسی در این کشور بگوید که متوسلیان و کریمی چه کسانی  بودند.هر صد سال یک بار یک نفر باید پیدا شود تا بگوید. من از رفتار مردانه مریلا زارعی تشکر میکنم که گفت برای من کف نزنید بلکه  مادرانی را تشویق کنید که بچه های  آنها تکه تکه شدند و دم نزدند و همه را برای احترام آنها بلند کرد."


در ادامه  خاطره شهادت اصغر وصالی توسط جانباز عالیقدری بنام آقای بزرگی بیان شد.وی ضمن تشکر از ساخت این فیلم اظهار داشت: در فیلم یک دهم شجاعت اصغر به تصویر کشیده شد. او خیلی شجاع بود. خدا خیرتان بدهد، من بعد از 32 سال این صحنه ها را دیدم یاد خاطره و صحنه شهادت او افتادم، که اصغر در روز عاشورا به یاد امام حسین با ذکر یا حسین حمله به دشمن کرد و تیر خورد.


در ادامه مراسم ابراهیم حاتمی کیا بعد از تشویق طولانی حضار که نشان از قدردانی از فیلم فاخر وی بود، در برابر این حرکت چنین گفت: "سابقه نداشته است که برای فیلمی انقدر که در این 5 روز در محافل مختلف بوده ام، شرکت کنم. ان شا الله که ذخیره جایی شود که زبانم بند می آید از گفتنش. دوران  دورانی است که همکاران  بنده انقدر کم هستند که دراین حوزه کار کنند که خسته ای مثل من را تشویق میکنید. نسبت به جنگ کم صحبت کردیم ، من به اندازه توانم کا ر کردم ولی کم است.
وقتی موضوع شهید چمران را دست گرفتم خیلی  ترسیدم. وحشت حرف  زدن از شخصیت های واقعی ترسناک است، اینکه درست از آب در بیاید یا نه!
 خوشحالم که یاران اصغر در این فضا هستند و فیلم مورد تایید همسر ایشان قرار گرفت و  برادرشان با فیلم غریبی نکردند.


تلاشم این بود که در فضای سینما به عنوان سینما شرکت نکنم به همین خاطر اهل صنف و صنف بازی نیستم و چیز دیگری مرا به این دنیا وصل کرده. فضای بچه های جنگ مرا سحر میکند. برخی تصور میکنند من به خاطر نگرفتن سیمرغ این حرفها را میزنم ،بخشی از این قضاوتها را میگذارم بپای نفاق آنها. من نمی توانم از این فضا دور شوم، مستی ای از این جنگ چشیدم که نمی تواند هیچ چیز جای آنرا پر کند.
خدا کند صندلی های سینما آن طور پر شود که زبان آنها بند آید. خوشحالم با نسلی ارتباط برقرار می کنم که آن دوران را درک نکرده اندو خواهشم این است که مبلغ این فیلم باشید تا خانواده ها این فیلم را ببینند."


در پایان، همسر شهید علی اصغر وصالی طهرانی که تازه به جمع پیوسته بود به پاس زحمات سازندگان فیلم "چ" چنین گفت:"همه جا می گویم و قدر دانی میکنم از کار آقای حاتمی کیا که بعد از 32 سال مظلومیت کار دستمال سرخ ها را به تصویر کشیدند. به امید روزی که هنرمندان بزرگ سرزمینمان این غبار را از تاریخ بردارند و با دست هنرمندانه شان آن را به نسل امروز معرفی کنند."
در آخر مراسم از ابراهیم حاتمی کیا،هسر شهید وصالی و آقای بزرگی به عنوان نماینده رزمندگان آن عرصه تقدیر و تشکر به عمل آمد.



منابع عکس ها:
سایت تسنیم
سایت فارس

برچسب ها حاتمی کیا , چ , چگوارا ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    آیا از عملکرد سایت و موضوعات راضی هستید؟
    بیشترین مطالب درباره چی باشن؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 413
  • کل نظرات : 189
  • افراد آنلاین : 42
  • تعداد اعضا : 141
  • آی پی امروز : 233
  • آی پی دیروز : 84
  • بازدید امروز : 381
  • باردید دیروز : 146
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,136
  • بازدید ماه : 1,136
  • بازدید سال : 58,603
  • بازدید کلی : 598,751